Як викладачі та учні справляються з дистанційним навчанням?

 

    Ми, вчителі, дуже швидко розуміємо, що навчання в аудиторії та  навчання в онлайні мають зовсім інше навчальне середовище, а значить потрібні різні умови та домовленості. Нам в будь-якому разі потрібно переглянути знову основні компоненти навчання: 

 

  • переживання чуттєвого досвіду тим, хто навчається;
  • перебування ним в колі тих, хто знає більше та може допомогти засвоїти якесь нове знання чи навичку, та тих, хто засвоює ту ж інформацію іншим способом;
  • та створення дискурсу, а саме здатність виражати засвоєне в безпечній та дружній атмосфері тим, хто навчається, та за необхідністю отримувати зворотний зв’язок від вчителів та однокласників/одногрупників.

 

    Таким чином, нам потрібно розібратися, як створювати досвід тепер в нових умовах, адже за екраном ми отримали депривацію органів чуттів. Ми можемо лише частково чути та частково бачити один одного, і не можемо використовувати тактильний контакт. Ба більше, навіть можливість побачити обличчя один одного на екрані або ж якісно почути стало великим викликом як для вчителя, так і для учнів. Ясно, що вагома складова цієї умови - технічне забезпечення, яке за результатами нашого дослідження, стало в більшості особистою проблемою кожного учасника навчального процесу. 

 

    Деяким вчителям та учням це питання так і не вдалося вирішити, що робить навчання майже неможливим. 

 

    Також, для можливості спілкування необхідне програмне забезпечення, яке може відтворити навчальне середовище, як притаманне аудиторії: а саме можливість бачити та чути усіх учасників, можливість ділити на групи обговорення, можливість писати на дошці або ж можливість зробити опитування та отримати зворотний зв’язок. Найпопулярнішими програмами серед наших респондентів виявилися наступні: 

 

 

    Ми виділили 5 основних критеріїв, за якими відрізняються всі ці платформи: 

 

    Тож згідно з цим порівняння лідують Zoom та Google Meet. Ми рекомендуємо спробувати кожну з них, адже вони мають певні відмінності в тому як працює дошка або ж які ще додаткові інструменти можна використовувати. Кожна з цих платформ має чат, який живе лише під час зустрічі, тому платформу для спілкування поза заняттям потрібно буде продумувати окремо. 

 

    Продовжуючи тему програм, наші респонденти поділилися які програми вони використовують для оцінювання знань та розуміння учнів: 

 

    Кожна платформа має свій функціонал та свої переваги, тож якщо ви якусь ще не використовуєте, то саме час спробувати.

 

    А ось створення середовища, в якому вчителі мають можливість спостерігати за прогресом у розвитку отриманих знань чи навичок, отримувати зворотний зв’язок, і таким чином корегувати свої методи викладання, стало найбільш уразливою компонентою у дистанційній формі навчання. Вчителі зазначають, що складно отримати вчасний зворотний зв’язок від учнів або ж навпаки розповісти про прогрес учня, і зазначають, що проблеми 

 

  • технологічні (63%) - немає доступу до інтернету в учнів, недостатнє технічне забезпечення або ж невміння користуватися програмами. 
  • мотиваційні (27%) - пасивність учнів або недостатня комунікація
  • організаційні (10%) - великі затрати часу учителем для надання зворотного зв’язку іншим. 

 

    При цьому самі учні зазначають, що основна проблема (80%) у складності та кількості домашнього завдання та недостатньому зворотному зв’язку від викладачів з цього приводу. Дві інші категорії - це технічне забезпечення (14%) та мотиваційні (6%).

 

    А ще ми додатково дослідили через який канал надається зворотний зв’язок учням:

 

 

    До того ж самі учні більш оптимістично налаштовані з приводу зміни навчального середовища з аудиторного, до програмного:

 

    Для такого контрасту може бути багато причин, можливо учні не хочуть зізнаватися в тому, що їм складно, або ж вони навпаки просто користуються тим, що можна знайти причину в техніці. Але усе-таки вчителі відповідальні за створення навчального середовища, і тому варто продумати як створити такі умови, які будуть максимально ефективні для створення відповідного досвіду у тих, хто навчається. І найкраще для цього - обмінюватися досвідом з такими ж вчителями.

 

    Prosteer рекомендує триматися ідеї, що лежить в основі навчання, а саме: сприймати виклики як можливості, намагаючись освоїтися з технічними інструментами, які можуть стати новими, що не існували раніше, способами бути разом, учням там викладачам в цьому навчальному процесі, а також вивчати досвід інших вчителів, як і вийшло в нашому дослідженні.

Контактна інформація
+380 99 486 70 40 (Telegram / Viber)
Місце проведення

Zoom