Як справлятися з проблемними керівниками?
20.08.2021
Чи бували у вас непорозуміння зі своїм керівником? Припустимо, що так. І це не дивно, бо всі люди мають різні цінності та погляди на світ. Фраза, яку сказав нам наш бос і забув через 5 хвилин, ми можемо тримати в серці ще тиждень.
Щоб краще зрозуміти свого керівника та навчитися ефективно взаємодіяти з ним, нам достатньо дослідити тип його поведінки. Тому пропонуємо вам опис 4 типів начальників за типологією DISC та поради щодо того, як комунікувати з ними.

Тим, хто ще не знайомий з типологією DISC, пропонуємо прочитати цю статтю.
Хто такі D фактори?

Керівники D фактора — це прямолінійні, новаторські, орієнтовані на результати люди. Вони люблять керувати своїм середовищем, швидко приймати рішення, люблять зміни і завжди поспішають «дістатись кудись ще».

Чому D вважають проблемними?

D фактори можуть бути занадто сфокусовані на завданні і не думати про почуття інших. Вони дуже азартні та фокусуються лише на результаті. D фактори хочуть отримувати інформацію ближче до суті. Це може не подобатися І факторам, які люблять ділитися своїми почуттями та враженнями та С факторам, які надають перевагу дуже детальному розбору даних.

D факторам подобається все контролювати і не подобається марнувати час. Орієнтовані на людей фактори, тобто S та I, можуть сприйняти D факторів як занадто жорстких та грубих. C факторам не буде подобатися імпульсивність дій D керівників.

Як успішно працювати з босом стилю D?

Якщо ви виявите, що ваш наступний начальник має фактор D, ось кілька простих речей, які ви можете зробити, щоб налагодити позитивні робочі стосунки:

• D факторам

Не треба змагатися з вашим керівником, краще найдіть з ним спільну мову і навчіться співпрацювати заради досягнення спільних цілей. Він оцінить вашу здатність приймати виклики та йти на ризик. Повідомляйте керівника про ваші дії.

• І факторам

Як і ви, ваш начальник D фактора хоче постійно досягати нових вершин. Проте час для нього — один з найголовніших факторів. Намагайтеся говорити максимально по суті та не обговорювати особисті речі в робочий час. D фактору подобається влучне почуття гумору і ваша здатність об'єднувати колектив.

• S факторам

Не сприймайте слова вашого керівника близько до серця. Мета D фактора — досягти максимальних результатів у мінімальні сроки. Через це він може здаватися нетерплячим чи занадто імпульсивним. Будьте більщ впевненими у своїх словах та ідеях, коли спілкуєтеся з D фактором, і він дослухається до вас.

• С факторам

Не перевантажуйте деталями начальника D фактора. Намагайтеся говорити максимально коротко, але залиште можливість поставити питання. Керівник стилю D відмітить вашу віданність справі та здатність фокусуватися на важливому.
Керівник D фактора
Хто такі I фактори?

I фактори — активні, орієнтовані на людей начальники, які ведуть через мотивацію, натхнення, вплив та спілкування. Вони вважають за краще активно брати участь у командних проєктах, будувати стосунки та отримувати задоволення, роблячи все це.

Чому І вважають проблемними?

Начальники стилю I, як правило, отримують погані відгуки, коли більша частина офісу складається з орієнтованих на завдання та стриманих працівників. D працівники можуть розглядати їх як недисциплінованих та неконцентрованих; S фактори можуть розглядати їх як ненадійних та дезорганізованих, а C можуть вважати, що їм бракує знань та навичок.

Начальники стилю І бажають приємного середовища та позитивно реагують на визнання та похвалу. Це мотивує їх і підтримує їх бажання зосередитися на таких важливих завданнях, як прийняття рішень, мозковий штурм та спілкування. Ті, хто більше орієнтований на завдання (фактори D або C), можуть розглядати це як щось непотрібне або непродуктивне для загальної мети. Це стимулює І більше зосередитися на прогресі, ніж на популярності.

Як успішно працювати з босом І фактора?

Якщо ви виявите, що ваш наступний начальник має фактор І, ось кілька простих речей, які ви можете зробити, щоб налагодити позитивні робочі стосунки:

• D факторам

Начальник І фактора хоче бачити успіху команди так само як і ви; вони просто роблять це трохи інакше. Вони оцінять ваш прямий, відповідальний підхід, але не забувайте, що мета спілкування з людьми — компроміс. Ваша перспективна натура та готовність вирішувати важкі виклики будуть корисними для того, щоб керівник І рухався до мети. Але ваша здатність спілкуватися на більш особистому рівні змусить їх слухати ваші пропозиції.

• І факторам

Спочатку слухайте, а потім говоріть. Начальник фактора І дуже оцінить ваш ентузіазм і товариськість, і, швидше за все, тяжітиме до вас для мотивації та підбадьорення, коли настане важкий час. Це ваша можливість стати активним голосом, який підкріплює бачення, місію та цілі організації, повідомляє потреби команди та зберігає чесність та прозорість на першому плані. Перш ніж запропонувати щось керівнику, обов'язково потрібно поставити себе на позицію слухача, щоб переконатися, що ви розумієте, що потрібно вашим колегам-інфлюенсерам.

• S факторам

Повідомляйте про свої потреби. Начальник фактора І оцінить вашу природну схильність слухати та сприймати їхні соціальні схильності. Ваш систематичний підхід до планування проєкту, навички слухання та спостереження будуть особливо корисними, коли стилі "І" вимагають зворотного зв'язку чи інформації. Вербалізуйте своє схвалення ідей та рішень, коли це доречно, та підтримуйте відверте чесне спілкування. Нехай начальник стилю «І» знає, що потрібно для досягнення успіху; їхнє бажання — бачити, як ви досягаєте своїх цілей разом із командою.

• С факторам

Прагніть інформувати, а не перевантажувати. Бос фактора І природно не підключений до копання в тонких деталях. Ваші навички управління завданнями та орієнтація на деталі підкріплять мотивацію начальника у стилю І. Вони розуміють рівень ваших знань та оцінять витрачений на формулювання та інтерпретацію даних час. Повідомте їх, коли вони все розуміють; це зміцнить їхню впевненість і довіру до вас для майбутніх справ.
Керівник I фактора
Хто такі S фактори?

S фактори емоційно стримані, але все ще дуже орієнтовані на людей, як і I фактор. Вони чудово слухають, дипломатичні у спілкуванні та пасивно спостерігають. Знову ж таки, подібно до I, вони воліють брати участь у командних проєктах і чудово розвивають та підтримують гармонію серед колег.

Чому S вважають проблемними?

Начальники стилю S зазвичай мають труднощі, коли стикаються зі швидкими, складними ситуаціями, що вимагають швидких рішень, або коли вони стикаються з конфліктами на робочому місці. Вони можуть повільніше і систематичніше підходити до виконання плану, і роблять це лише після того, як поспілкуються з якомога більшою кількістю людей, щоб отримати впевненість у тому, що вони роблять найкращий вибір. D фактори можуть розцінювати їх як нерішучих або не впевнених у собі; фактори I можуть сприймати їх як нудних або відключених від команди, а особи С можуть сприймати їх як перешкоду до прогресу.

Начальники в стилю S бажають безконфліктних середовищ, які сприяють співпраці та дружбі. Цей параметр мотивує керівника S фактора і підтримує їх почуття належності. Фрустрація виникає, коли стилі, орієнтовані на завдання, такі як D або C, починають тиснути на S, щоб вони приймали рішення на льоту або розв'язували спірні питання до того, як вони відчувати себе готовими зробити це самостійно.

Як успішно працювати з босом S фактора?

Якщо ви виявите, що ваш начальник має стиль S, ось кілька простих речей, які ви можете зробити для встановлення позитивних робочих відносин:

• D факторам

Терпіння, підтримка. Начальник S фактора буде насолоджуватися делегуванням складних завдань, що вимагають вашої швидкості та спритності. Не забудьте інформувати S про стан проєкту та включати їх, коли вам потрібно прийняти рішення. Тримайте лінії зв'язку відкритими. Включення начальника протягом проєкту зміцнюватиме їхню довіру до вас.

• I факторам

Уповільнюйтеся, підключайте, а потім мотивуйте. Начальник стилю S оцінить ваше щире бажання зв'язатися з ними, а також вашу здатність мотивувати та підіймати настрій. Вони, найімовірніше, звернуться до вас, коли почуваються невпевнено або менш впевнено щодо проєкту чи рішення, і вам обов'язково потрібно сповільнитися, вислухати та зрозуміти, що їм потрібно від вас. Постарайтеся не тиснути та не перевантажувати боса S, а краще слухати та спостерігати перед тим, як підбадьорити та надихнути.

• S факторам

Зміцнення довіри та колективна робота. Начальник у стилі "S" оцінить ваш повільний і рівномірний темп, майже як їх власний; однак вони також прагнуть завоювати довіру та зв'язок з вами. Повідомте свого керівника, коли йому потрібно набрати темп, і будьте щирими щодо вашої відданості команді. Нагадайте їм, що всі працюють над однією метою разом, і їхня здатність переходити від спостережливого характеру до рішучого та впевненого є вирішальною для успіху команди.

• С факторам

Спочатку друзі, потім факти. Хоча начальник S фактора частіше витрачає час на аналіз ситуації, також очікується, що вони будуть піддаватися стресу або перевантажені занадто великою кількістю інформації, що ще більше уповільнить їх темпи. Перш ніж бомбардувати начальника "S" величезною кількістю деталей, розпочніть розмову, щоб дізнатися, що вони вже знають, і що ще їм потрібно знати для прийняття обґрунтованих рішень. Вони оцінять ваші зусилля для зв'язку, і це посилить їхнє бажання будувати довірчі стосунки.
Керівник S фактора
Хто такі C фактори?

«Звідки я знаю, що в мого начальника фактор С?» Вони потрапляють у категорію орієнтованої на завдання, пасивної особистості. Вони керуються даними, орієнтовані на процеси, аналітичні. Вони малослівні у своїй взаємодії з іншими, оскільки часто думають про інформацію, яку вони хочуть передати, або питання, на які їм потрібно відповісти. Вони із задоволенням дотримуються правил, чудово аналізують та впорядковують інформацію, через що їх часто називають перфекціоністами. «С», як правило, воліють працювати на самоті, без команд. Начальник фактору С чудово допомагає забезпечити діяльність організації в рамках встановлених корпоративних правил та у відповідності до політики комапнії.

Чому C вважають проблемними?

Боси стилю С, як правило, стикаються з труднощами через їх аналітичний і стриманий характер, змішаний з їх бажанням зосередитись на інформації, а не на емоціях. Їх за своєю суттю не турбує побудова стосунків, як у факторів S та I, і їх товариші по команді фактору D можуть роздратуватися від типів завдань, що надає С. Часом вони можуть застрягти в «паралічі аналізу», заглиблюючись у процедурні дрібниці. Вони можуть уповільнити темпи прийняття рішень в організації, поки не переконаються, що дані повні, і вони впевнено рухаються вперед.

Як і стилі S та I, начальники стилів C також віддають перевагу безконфліктному середовищу. Працювати автономно, не боячись критики, важливо, щоб начальник С фактора процвітав. Фрустрація виникає, коли С фактор починає відчувати нереальні обмеження часу, не маючи чітких вказівок та ресурсів для виконання, і постійно обстрілюються скаргами та критикою. Вони відчувають відповідальність за інформування, але відступлять, якщо не зможуть це зробити в позитивному середовищі.

Як успішно працювати з босом C фактора?

Якщо ви виявите, що ваш наступний начальник має стиль С, ось кілька простих речей, які ви можете зробити для встановлення позитивних робочих відносин в офісі:

• Факторам D

Стійке, підтримуюче спілкування.
Стиль «С» любить обговорювати інформацію, необхідну для завершення проекту вчасно та в межах бюджету. Плануйте час так, щоби в кінці залишився час на запитання. С фактор приймає рішення на основі всієї доступної інформації, тому будьте терплячі у своєму спілкуванні та надайте уявлення про всі відомі перешкоди чи обмеження. «С» оцінять вашу здатність вирішувати виявлені ними проблеми.

• Факторам І

Зосередьтесь на фактах, надайте деталі.
Бос у стилі "С", як правило, менш зацікавлений проводити час за спілкуванням, коли відчуває, що потрібно попрацювати. Вони вважають, що є час для роботи (на роботі) і час для гри (не на роботі). Залишайтеся зосередженими на вирішенні завдання. Будьте готові підтвердити свої твердження логікою, а не "почуттям". Очікуйте, що начальник С фактора витратить час на обробку інформації, перш ніж відповісти, і навіть висловить сумніви чи занепокоєння. Факти в поєднанні з дійсними, відповідними джерелами даних збільшать їхню довіру та впевненість у вас. Вони оцінять ваш оптимізм та підтримку.

• Факторам S

Ставте запитання, демонструйте вдячність.
Начальник С фактора оцінить ваш пасивніший підхід до спілкування, але не бійтеся говорити, коли вам потрібна додаткова інформація чи пояснення. «C» із задоволенням сформулює деталі в міру необхідності, коли для цього є час. Вони також оцінять вашу природну здатність сприяти створенню позитивного робочого середовища, а також ваші навички дипломатичного спілкування. Висловлюйте свою вдячність за їх бажання співпрацювати.

• Факторам С

Уникайте битв умів.
Ви, швидше за все, зрозумієте і оціните прагнення колег С факторів до даних, точності та автономності, але не дозволяйте собі відчувати загрозу від їх поглибленого дослідження та аналізу теми. Обов'язково плануйте достатньо часу, щоб залишити можливість для запитань та обговорень. Прагніть співпрацювати, щоб сформувати всебічний набір даних, який буде інформувати, а не конкурувати. Знову ж, остерігайтеся «паралічу аналізу», який може з'явитися, коли тунельний зір почне обмежувати прогрес і сповільнювати темп.
Керівник C фактора